Hosgeldiniz! Anonymous
Özel Arama

Osman KENARDA - Mi bemol PERDESİ

NEY lerimizin bir birinden güzeşl fotoğraflarını bu bölümde paylaşalım.

Yetkili: cidelimehmet

Osman KENARDA - Mi bemol PERDESİ

İleti ykenarda » 22 May 2013, 09:30

Eklentiler
521941_641123732571245_138744437_n.jpg
521941_641123732571245_138744437_n.jpg (93.53 KiB) 48293 defa görüntülendi
562356_641123452571273_1859952813_n.jpg
562356_641123452571273_1859952813_n.jpg (92.54 KiB) 48293 defa görüntülendi
ykenarda
 
İleti: 9
Kayıt: 10 Oca 2012, 00:19
Cinsiyet: Erkek
Yasadiginiz sehir: Bursa
Bulunduğu_ilçe: * Yıldırım İlçesi
Dogum_Tarihi: 17 Nis 1988

Re: Osman KENARDA - Mi bemol PERDESİ

İleti Sinan Duru » 09 Haz 2013, 14:17

Çalışmanızı takdir ediyorum elinize sağlık ancak çok da tasvip etmediğimi belirtmeliyim. Evet bu perde neyzenler için beladır ancak bu şekilde kullanımın çok fazla dezavantajı olduğunu ve kesinlikle uygun olmadığını düşünüyorum.
Zira bizim nazariyatımızda yazılamayan ya da yazıldığı halde icrada bazı farklılıklar gösterecek bir sürü kural vardır. Biz bu kuralları meşk yoluyla aktarıyoruz, öğreniyoruz.
Fikrimi beyan ediyorum sadece kusura bakmayın ama bu perdeyi bu şekilde kullanmamamız için birkaç sebep var;

Birincisi ney akordu havanın durumuna, üfleme yoğunluğuna, Ney'in kuruluğuna vs. gibi birçok sebepten dolayı heran değişkenlik gösterebilir. Bu yüzden toplu icralarda zaman zaman akort tutturmak adına perdelere standart bir şekilde basamıyoruz. Örneğin sazımızda hazır olarak bulunan Nevâ perdesinde bile kayma olabiliyor ve bunu yerine göre pestleştirmek ya da dikleştirmek suretiyle diğer sazlara uyum sağlamak durumunda kalıyoruz.

İkincisi ki bence bu daha da önemli, mi bemol perdesi makamların seyrine göre çok fazla değişkenlik gösteren bir perdedir. Her ne kadar teorik olarak aynı görünse de birkaç makamdan örnek verecek olursak örneğin Hüzzam, Nihavend, Kürdilihicazkar makamlarında bastığımız mi bemol aynı değildir. Hatta makam farklılıklarını bırakın bazen inici ya da çıkıcı melodilerde bile farklılık gösterebilir. Burada çok küçük komalarda farklılıkları vardır, bunları zamanla bolca dinleyerek hala biz de idrak ve ayırt etmeye çalışıyoruz.

Bizim sazımız aslında perdesiz bir sazdır ve bu bir avantajdır diyebiliriz. Tabi diğer sazlardaki gibi herhangi bir akort etme söz konusu olmadığından iş sazı üfleyenin performansına ve ustalığına bakıyor. Bence bu tip çalışmalar yapmak yerine sazımıza daha çok vakit ayırıp bir neyzen olarak sazımızı daha çok tanımak performansımızı daha da arttıracaktır. Bu şekildeki bir uygulamanın neyzenin performansını düşüreceği ve her eseri icra edemeyeceği, sazımızı kısıtlayacağı düşüncesindeyim.

Takdir sizindir.
Sinan Duru
 
İleti: 11
Kayıt: 23 Nis 2011, 16:13

Re: Osman KENARDA - Mi bemol PERDESİ

İleti neyzenahmedkerem » 18 Ağu 2013, 02:33

herhalde bu neyler koleksiyonerler için yapılmış "deneysel" çalışmalar.
en alt perdeye koyduğunuz aparatınız sesi ikiye bölüyor anladığım kadarıyla.
türk musikisinde iki tam ses arasında nisbi iki eşit parça olduğu vehmiyle hazırlanmış olmalı.
halbuki işin aslının öyle olmadığı muhtemelen sizin de malumunuzdur.
malumunuz değil ise eğer bunu bir yenilik ve kolaylık olsun diye yaptığınız hüsn-i niyetindeyim.
velâkin iyi niyet her zaman iyi sonuçlar vermeyebiliyor.

modern dünya algısı malesef klasik sanatlara bakışımızı da değiştirdi.
sazımıza hakim olmasak da en azından vitrinimiz güzel olsun, namımız yürüsün anlayışındayız.
naçizane fikrim iyi bir sazınız olsun, varsın süslü parazvaneleriniz, boğum sargılarınız, kamışa nakşolunan yazılarınız, renkli başpareleriniz ve mi bemol çıkartan aparatlarınız olmayıversin.
iyi bir sazınız ve bitmek tükenmek bilmeyen aşkınız ve bu yolda cehdiniz olsun.
Nİyazi Mısrî Hazretleri sözüne kulak kesilmek lazım;

"zâhida sûret gözetme, içeri gel câna bak"
neyzenahmedkerem
 
İleti: 5
Kayıt: 18 Nis 2011, 17:51


Ney fotoğrafları

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir